News??? Ignore... ignore or ABAIKAN SAJA.

Siapa yang akan sentiasa suka jika lihat jadual news sepanjang tahun telah disusun dengan masa dan senarai matawangnya. Adakah ianya valid atau hanya sebagai sumber alasan trade lose sebab terkena NEWS?

Siapa saja boleh download news dari pelbagai sumber. Hanya berpandu pada MORE atau NEXT pada setiap hujung minggu akan dipaparkan pula jadual news untuk minggu-minggu berikutnya sehingga berbulan-bulan selagi butang MORE atau NEXT ditekan. Betul ke ianya sememangnya news atau sekadar false alarm.

SahVCS melihat hanya news yang berlaku di sidewaynya sahaja akan menukar trend. Manakala news yang berlaku di dalam trend buy atau trend sell tidak akan mengubah trendnya dan akan kembali semula ke point asal selepas spike itu berlaku.

Traders digalakkan untuk tidak menumpu hanya pada waktu news sahaja baru mengerakkan jari untuk entry. Ianya merupakan satu kesilapan didalam mengurus nilai aset anda.

SahVCS mengalakkan cara entry melalui 2 cara khas iaitu:
1) Pembentukan leher.
2) e2.

Sekiranya entry difokuskan pada 2 cara pembentukan ini. Semua news boleh diabaikan dan hanya perlu fokus pada kewujudan news luar waktu puncak, nfp, elections atau fomc sahaja.

Kebiasaannya news hanya akan menganggu dengan ketidak tentuan hala tuju CS dan limit capaian dalam waktu news berjalan. Ianya bisa saja membuat jantung gugur atau sesak nafas kepada mereka yang sedang melihat graph. Malah ada juga traders akan sentiasa memerhati phone walaupun mata dah berat mahu terlelap. Tak kurang juga yang sedang bekerja akan hilang fokus takut kehilangan wang.

Bagaimana SahVCS menyelesaikan masalah trade tanpa news?
Biar betul?
Boleh ke?

Ye boleh. Dengan syarat entry mestilah dilakukan berpandu pada trend dan mengunakan 2 cara entry SahVCS sahaja.

1) Pembukaan leher.
2) e2.

Malah dengan cara ini juga tahap kekuatan spike dapat diukur dan anggaran TPnya boleh ditentukan.

Melalui corak persilangan MA dan mid BB akan menentukan impact masa spike itu berlaku dan ianya akan memberi tanda aras hala tuju CS sama ada naik ... turun atau menjadi yoyo.

Seronok trade tanpa news.. Ingin merasa seperti mana kami di SahVCS melaluinya.

Insya Allah boleh saja kami membantu.