Jangan bandingkan diri anda dengan orang lain.


Jealous traderJika anda menghabiskan terlalu banyak masa di Facebook memeriksa mana rakan anda telah membeli bitcoin atau menikmati percutian berbilang bandar yang mewah, maka anda mungkin merasa tidak baik untuk tidak "hidup dalam hidup" seperti yang mereka lakukan.

Ia lebih mudah dikatakan daripada dilakukan, tetapi anda TIDAK harus membandingkan cara anda lakukan dan cara mereka lakukan mempengaruhi perasaan anda tentang kejayaan dalam hidup.

Perbandingan tidak berguna dan tidak menambah apapun dalam hidup anda. Jalankan perlumbaan anda sendiri.Race your own track.

Setiap kasut manusia tidak sama .

Anda sahaja boleh mengasah kemahiran forex trading anda. Apa yang berfungsi untuk orang lain tidak semestinya berfungsi untuk anda. Anda mesti mencari kaedah anda sendiri, yang sepadan dengan kemahiran dan keperibadian dagangan anda.

Ingat bahawa perbandingan hanya akan membuatkan anda berasa kecewa dan mengalihkan perhatian anda daripada memupuk jalan anda sendiri untuk meraih keuntungan.

Jangan fikir anda cuba menewaskan orang lain ke garisan penamat di dalam khayalan anda. Orang-orang yang mencapai perkara-perkara besar didalam kehidupan mereka ialah mereka bekerja secara bebas dan mengikut syarat mereka sendiri. Mereka tidak peduli bagaimana orang lain lakukan. Mereka mengikuti rules dan garis masa mereka sendiri, semangat mereka sendiri, dan melihat INWARD untuk ke mana seterusnya.

Bagaimana prestasi anda tidak ada hubungan dan kaitannya dengan cara orang lain lakukan. Semua perbandingan itu akhirnya hanya akan menyeksa anda sahaja. Anda hanya akan berasa cemburu atau iri hati dan tidak menambah life anda untuk jadi lebih baik 

Live your Life

Defeat is a state of mind
No one is ever defeated
Until Defeated has been 
Accepeted as a reality
-Bruce Lee-