Panduan asas ada di sini PENGENALAN
Satu tetingkap baru, seperti yang ditunjukkan dalam Rajah 2, akan muncul, memberi peniaga pilihan untuk menerima folder pemasangan lalai atau menentukan satu yang berbeza. Terdapat juga pilihan untuk mewujudkan jalan pintas desktop dan untuk melancarkan program ini selepas pemasangan berjaya. Secara default, pilihan ini dipilih; klik kotak tanda pemilihan.
Rajah 2: Memilih folder pemasangan.
Satu tetingkap baru akan muncul (Rajah 3) yang menunjukkan kemajuan pemasangan. Setelah semua tugas-tugas yang telah selesai, klik "Next" untuk meneruskan.
Rajah 3: Kemajuan pemasangan.(Progres)
Selepas pemasangan berjaya, MT4 akan melancarkan dengan parameter lalai, seperti yang ditunjukkan dalam Rajah 4. Tetingkap pop-up akan muncul, menyebabkan peniaga untuk membuka akaun. Mengisi dalam bidang nama, negara, negeri, bandar, poskod, alamat, telefon dan e-mel. Pilih jenis akaun, mata wang, leverage yang dikehendaki dan deposit andaian dari menu drop-down. Akaun ini akan secara automatik akaun demo - di mana peniaga-peniaga boleh berlatih menggunakan program tanpa risiko wang sebenar - kecuali peniaga telah membuka dan dibiayai akaun dagangan dengan broker forex. "Saya bersetuju untuk melanggan newsletter anda" mesti dipilih dalam usaha untuk "Next" untuk muncul. Klik pada "Next" untuk melengkapkan proses tersebut. Setelah akaun telah berjaya dicipta, data secara automatik akan mula mengemas kini, dan carta harga akan datang untuk hidup.
Rajah 4: Selepas pemasangan berjaya, program MT4 akan melancarkan dan meminta pengguna untuk membuka akaun. "Saya bersetuju untuk melanggan surat berita anda" kotak (di sini, dalam elips kuning) mesti ditick untuk melengkapkan pemasangan.