Salam semua,

Hari ini along nak kongsikan sesuatu yang diluar jangkaan along.Banyak mengubah persepsi hidup along mengenai keyakinan kita bulat-bulat hanya pada Allah s.w.t

Bertemu Guru Amalan kesogehan @ sugeh (bahasa banjar) @ kekayaan.
Anda boleh lihat artikel along tulis sebelum ini
Amalan kesogehan

Guru ke 4:

Tuan Guru Haji Zakaria
 Photo: Welcome Tn. Hj Zakaria Kemaman : Munajat Rezeki Ilahi: www.munajatrezekiilahi.com

Dipendekkan cerita,setelah beliau approve fb friends.
Along dengan selambanya mohon tunjuk ajar personel dan beliau setuju.
23/9/2013 (Isnin) Lepas Isya' di rumah beliau.
Apa yang along belajar.Secara ringkas.

1.Beliau mempunyai ribuan anak didik.Beliau jarang orang jumpa personel di rumah melainkan orang-orang tertentu yang dikenali.Antara maghrib dan Isyak.
Malunya Along. :)


2.Beliau bagitau along ni "mabuk" atau "gaduh".Dan saya setuju sangat-sangat.Sebab itu saya perlukan nasihat dan bimbingan orang seperti beliau.

3.Beliau nasihat along perbanyakkan zikir "Lailahaillallah"


dan yang lain-lain anda boleh like page beliau Munajat Rezeki Ilahi

Antara yang beliau tekankan :

(NO:10) TABUNGAN ANAK YATIM..
Di suatu hari, kira-kira 10 tahun yang lalu, sebaik aku tiba di rumah (Terengganu) dari program ceramah di Johor Bharu, aku didatangi oleh seseorang yang aku tidak kenali untuk mencari dana 'tabungan'. Tanpa banyak soal, aku menyeluk saku dan menyerahkan apa yang ada dalam poketku waktu itu, sebanyak RM 11.00. Selepas menerima wang itu, dia bertanya kepada ku.. "Mahukah kamu aku ajarkan kepada kamu suatu ilmu yang kamu akan menjadi kaya raya?" dia menceritakan cara-caranya iaitu, dengan menyediakan satu tabungan untuk anak-anak Yatim & golongan yang memerlukan sejumlah paling minina RM 1.00 sehari, atau RM 3.00 sehari, atau RM 7.00 satu hari..

Aku masih ingat peristiwa itu dengan jelas, malah aku, ahli keluargaku serta beberapa orang rakan-rakan terdekatku terus mengamalnya hingga ke hari ini. Beliau mendapat arahan dari gurunya yang juga murid kepada salah seorang tokoh dalam gambar di bawah. Selepas beberapa hari, guru beliau tersebut yang mengendalikan sebuah pondok di Malaysia telah pulang ke rahmatullah. Selepas beberapa bulan, hamba Allah ini juga telah meninggal dunia. Kami meneruskan 'Tabungan' ini dan membahagikan kepada mereka yang kami fikirkan layak. Memang benar,bebeapa orang yang mengamalkan tabungan ini, jelas sekali peningkatan rezekinya dalam kehidupan yang melimpah ruah..

Bagi kami sekeluarga, kami melakukan dengan satu niat untuk melatih diri sambil membantu mereka yang memerlukan. Dengan munculnya dan 'digerakkan' oleh Ustad Fadzlan, melalui 'Kitab Besi' ini, maka pada hari ini, aku mengambil keputusan, bahawa sudah tiba masanya aku berkongsi ilmu ini dengan saudara-saudaraku sekalian yang membaca apa yang aku tuliskan ini. Persoalannya ialah YAKIN. Aku sendiri amat yakin walaupun aku tidak pernah bersua muka, apatah lagi untuk berjabat tangan dengan mereka2 yang berwajah hebat dalam gambar di atas.

Anda boleh mulakan hari ini, atau pada bila-bila waktu anda telah bersedia. Keluarkan jumlah yang anda telah pilih: samaada RM1.00 /RM3.00 atau RM7.00 dan kumpulkan. Sekirannya anda terlupa, gandakan pada keesokan harinya. Dalam erti kata lain, amalan ini perlu dibuat setiap hari secara berterusan. Di hujung bulan, anda boleh menyalurkan wang itu kepada aku untuk aku uruskan kepada mana-mana golongan yang berhak. Tugasan ini telah aku lakukan sejak kira-kira 10 tahun yang lalu.

Dengan adanya seruan dari ustad Fadzlan dari Papua ini, lalu aku melakukan "Munajat Rezeki Ilahi" memohon kepada Allah agar menggerakkan hati sesiapa sahaja yang mahu memulakan amalan mulia ini. Agar mereka yang "menunggu" seperti Ustad Fadzlan dan yang lain-lain dapat menjalankan tugasan mereka dengan lebih lancar. Walau 'Guru Tua' dalam gambar ini telah tiada,(YANG BERKOPIAH) aku akan lakukan sebagaimana amanahnya.. Insya Allah..


Tabungan boleh di buat di:
Bank: Bank Simpanan Nasional (BSN)
No Akaun: 11111 2900 0118 134
Penerima: ZAKARIA BIN MOHAMAD
Whatsapp/SMS: 012-5115474