Signal adalah sebuah perkhidmatan memberi isyarat bila dan dimana untuk mulakan transaksi jual atau beli. Kebiasaannya signal diberi lengkap dengan saiz lot dan level "Take Profit" dan "Stop Loss".

Orang yang menawarkan servis signal ini kebanyakkan mereka yang pedagang sepenuh masa. Servis signal ini adalah satu tawaran tambahan kepada klien ataupun ahli group yang melanggan secara harian atau bulanan.

Signal yang ditawarkn kebanyakkan secara intraday dan Scalping. Kebanyakkan admin yang mengendalikan adalah bukan orang yang sama dengan orang yang melakukan analisa teknikal mahupun fundamental.

Pada masa dahulu tiada sebarang servis berkaitan signal mahupun ilmu teknikal seperti xaman sebarang yang digital dan teknologi. Tawaran signal yang dilanggan sebarang kebanyakkan ketepatan sehingga 90% ikut arah pasaran yang betul.

Akibat dari perkembangan yang begitu memberangsangkan tentang servis signal forex ini tidak ketinggalan juga pada yang ambil kesempatan diatas usaha orang lain dengan niat menipu dan untung lebih.